sunnuntai 8. syyskuuta 2013

Haaste tullooo..oletko valmis :)

Heipsan!

Elämä alkaa taas voittaa, täytyy vaan sanoa, et inhottavia nuo mahapöpöt, varsinkin kun kärsii oksennuskammosta niin kuin minä, joka olen suorastaan kauhuissani ja paniikissa kun joku oksentaa tai jos itsellä on huono-olo :(..pelkään sitä ihan sairaasti ja se pelko on lähtöisin lapsuudesta......
Olimme isäni kanssa junassa matkalla Hki-Jns kun vastapäätä istunut humalainen mies oksensi päällemme, sen jälkeen olen pelännyt sitä kuin ruttoa..olin n.6v. silloin ja näköjään loppuelämäni kannan sitä kauhua,eli virallisesti Emetofobia

no, se siitä nyt  :)

Sain kivan  haasteen Miss Bubble`s lifestyle  SatuMarialta ja vastailen tässä parhaani mukaan  :)

         
Haasteen säännöt:  

 1.  Jokaisen haastetun pitää kertoa 11 asiaa itsestään        

  2.  Pitää vastata myös haastajan 11 kysymykseen. 
             
 3.  Haastetun pitää keksiä 11 kysymystä uusille haastetuille .
     
 4.  Heidän pitää valita 11 bloggaajaa joilla on alle 200 lukijaa.  
     
 5.  Sinun pitää kertoa kenet olet haastanut.

  6.  Ei takaisin haastamista.



11 asiaa minusta:

1. Olen tehnyt töitä aina ihmisten parissa mm. Virikeohjaajana ja terveydenhoitoalalla, sekä onpa tullut koettua niin siivouksen, kuin tehdastyönkin riemut joskus :) Opiskelu on edelleen haaveena, kun keksisin mitä lähtisin opiskelemaan :)

2. Minulla on ihana tytär, joka on minulle rakkainta maailmassa, en varmasti jaksaisi elää jos tyttärelleni tapahtuisi jotain. Jonain päivänä toivon olevani mummo, joka jaksaa vielä touhuta lapsen lapsensa kanssa kaikkea mukavaa :)

3. Olen horoskoopiltani skorppari ja luonteeni onkin sitten kärsimätön, eli kaiken pitäisi tapahtua just ja nyt, eikä 15 päivä. Inhoan sitä jos asiat viivästyy ja viivästyy, eli odottaminen ei sovi minulle. Sanoissani osaan myös olla tervävä ja piikikäs, vaikka en sitä aina tarkoitakaan ja kadun yleensä  teräviä sanojani heti.
Perusluonteeni on kuitenkin iloinen ja huumorintajuinen ja tulen toimeen kaikkien kanssa :) ..ettette nyt sentään ihan luule minun itse pirulainen olevan :)

4. En osaa olla pitkävihainen, leimahdan hetkessä ja se on ohi yhtäkkiä kuin tulikin ja olen yleensä ensimmäisenä sovintoa hieromassa. Riidat on inhottavia ja en osaa edes kunnolla mököttää :) niistä tulee vain surullinen olo ja pahamieli, joka vaivaa niin kauan kunnes asiat on selvitty. Olen sovitteleva ja minua on sanottu hyväksi kuuntelijaksi, joka sitten kääntyy minua vastaan siten, että vois joskus kuunella mitä minulla on vaikka sydämelläni.

5. Minulla on kaksi mukavaa kummilasta 18v. ja kohta 16v. joista olen onnellinen.

6. Omistan maailman suloisimman koiran, labradorinnoutaja Venlan 8v. Eläimen kiintymys on niin uskollista ja pyyteetöntä, tiedän olevani hauvalleni kaikki, kuten hauvani on myös minulle ja olisin tosi yksinäinen ilman koiraani.

7. Olen kärsinyt tuki-ja liikuntaelin ongelmista jo muutaman vuoden, mutta viimeisen 1½v. aikana vaivat on pahentuneet. Kaularanganongelmat, luusillat rintarangan nikamissa, selän/lannaerangan nikamien madaltumat ja prolapsi epäily, sekä polvien nivelrikot ja viimeisimpänä koko kesän vaivannut ja helkkarin kivulias plantaarifaskiitti, eli kantakalvon tulehdus...pirullinen vaiva ja paranee tosi hitaasti, kävely onkin yhtä kinkkaamista, kun ei kärsisi kantapäätä maahan polkea.

8. Luonto on minulle hurjan tärkeä...rakastan kulkea metsässä koiran kanssa, miten kaunista ja rauhoittavaa siellä onkaan. Puut...tuulen humina....metsän äänet...jos olet pahalla mielellä kun sinne menet niin taatusti on   mieli parempi kun sieltä pois tulee. Järvet ja aaltojen liplatus.....meidän kaikkien pitäisi olla huolissamme         luonnosta ja toimia sen parhaaksi.

9.  Haaveilen punaisesta mökistä ja perunamaasta :) ihanasta puutarhasta, sekä lottovoitosta, joka               mahdollistaisi kaiken tämän :)

10. Rakastan syksyä, vaikka kesäihminen olenkin :) pidän vesisateesta ja myrskyistä, kynttilät, sateen ropina ja tuulen ujellus nurkisssa...ihanaa !

11.  Perhe on minulle tärkeä ja pelkäänkin kun on aika luopua äidistä, että miten selviän siitä, jään silloin ns     yksin. Isäni menetin jo 6 vuotiaana vanhempien eron myötä ja olin 12v. kun isäni kuoli. Isäni uudesta avioliitosta minulla on vain velipuoli, jonka tapasin vasta v.2012.
Olemme enemmänkin ystäviä kuin sisaruksia sillä sidettä on vaikea luoda, kun sitä ei ole koskaan ollutkaan... tosin sitä kautta sain kaksi mukavaa veljentytärtä, eli olen tätipuoli :)




Tuossapa tuli osa minua... ja nyt Satu Marian kysymyksiin:


1. Aamun virkku vai illan torkku?
Nuorena olin kamalan aamu-uninen, mutta nyt iän myötä se on kääntynyt päinvastoin, en jaksa enää valvoa myöhään ja aamullakin olen jo kahdeksan jälkeen ulkona koiran kanssa..tosin poikkeuksia on aina nytkin :)

2. Suurin haaveesi?
Kyllä se terveys on, kun siitä on jo osan menettänyt, niin toivoisi, että edes loppuosa terveyttä säilyisi. Turvattu toimeentulo ja se ihana mummonmökki :)


3. Luetko? Mitä?
Nyt tällähetkellä ei ole mitään menossa, mutta tykkään elämänkerroista mm. ja Elämä ennen- romaanit kiinnostavat myös :)

4. Mitä harrastat?
Lenkkeily hauvelin kanssa, vähän käsitöitä sekä näpertely ja kirppikset ovat intohimoni :)

5. Teetkö viikkosiivouksen? ;)
Jos viikkosiivous tarkoittaa imurointia, pölyjenpyyhkimistä ja petivaatteiden tuuletusta niin teen :)  ..harvemmin sitten ihan suursiivoan :)


6. Suosikkileipomuksesi? Jaatko reseptin meillekin? :)
Mokkapalat on yksi suosikki, jota on nyt harvemmin jostain syystä tullut tehtyä :)


5 dl
vehnäjauhoja
4
munaa
3 dl
sokeria
2 dl
maitoa
200 g
voisulaa
3 rkl
kaakaojauhetta
3 tl
leivinjauhetta
2 tl
vaniliinisokeria
kuorrutus
1 paketti
tomusokeria
50 g
voisulaa
5 rkl
vahvaa kahvia
1 rkl
kaakaojauhetta
2 tl
vaniliinisokeria
  • Sulata rasva ja laita jäähtymään
  • vatkaa munat ja sokeri vaahdoksi
  • sekoita kuivat aineet keskenään ja lisää ne maidon kanssa vuorotellen taikinaan
  • sekoita joukkoon voisula
  • kaada taikina leivinpaperin päälle uunipellille
  • paista uunissa 200 asteessa noin 15 min
  • sulata kuorrutusta varten voi, sekoita muut aineet keskenään, sekoita seos voisulan joukkoon
  • levitä kuorrutus nopeasti jäähtyneen pohjan päälle, kuorrute jähmettyy nopeasti
  • koristele halutessasi vaikka nomparelleilla
  • ja tosiaan reseptiin menee tomusokeria paljon! Vähintään se pienin myytävä paketillinen, joskus tungen isonkin paketin ja pikkasen lisää kahvia

 7. Rakkain tavarasi?
Tyttäreltä saatu nomination-ranneke ja siihen suojelusenkeli-pala ja tietysti valokuvat ne on tosi rakkaita muistoja menneltä vuosilta.

8. Paras ruoka?
Olen aika kaikki ruokainen, hirveän maustetusta en pidä, eli ihan parasta on lihapullat ja perunamuusi :) hih..kanasalaatti nams..

9. Mikä on turhin omistamasi tavara?
ei kai mulla sellasii olekkaan :) kaikki on tarpeellisia, vaikkei just nyt sitä tarviiskaan :) koskaan ei voi tietää....jne...

10. Jos voittaisit miljoonan, mitä tekisit?
Maksaisin lainanloppuni pois ja myös läheisteni lainat :)
ja loput menis siihen omaan mökkiin ja puutarhaan ja mukava olis jossain matkustellakin :)

11. Mikä on tärkein turhakkeesi, jota ilman et tule toimeen?

mikähän tuo ois....hmmm.... nyt en oikeesti keksi, mullei varmaan ole sellasta sit..tai hei...onko ne turhakkeita kun kantaa kirppiksiltä kaikkea kivaa HALAVALLA ! :D



Seuraavat 11 jotka haasteen saa ovat :

Pastellimaja
Kotona Annin kanssa
Hyppysellinen Fantasiaa
Onnea on...elämän pienet asiat
*Räps*
Laura`s little notebook
Sitruunaa ja suklaata
Jääkarhumaa
 Kertun kotoilu
Viherpiiperrystä sun muuta
Tiedän paikan armahan 


Vastaa näihin samoihin kysymyksiin, voit vaihtaa kysymykset seuraaville kelle lähetät haasteet :)



Mukavaa sunnuntaita ! 

- Seikku -


7 kommenttia:

  1. Kiitos Seikku haasteesta. Olen näissä haasteiden vastailuissa oikea surkimus. Saas nähdä kuinka vastaamisen kanssa käy. Mukavaa sunnuntain jatkoa sinulle!

    VastaaPoista
  2. Kiitos haasteesta! Teen sen kyllä kun tilanne antaa myöten. :)

    VastaaPoista
  3. Olipas kiva lukea noita vastauksia, taas paljastui jotain uutta sinusta :)

    VastaaPoista
  4. Kiitos haasteesta! Yritän käydä tämän kimppuun.. heti kun vain ehdin :)

    VastaaPoista
  5. ♥Oikein mukavaa sunnuntain jatkoa ja kiitos näistä "paljastuksista" :)

    VastaaPoista
  6. Kiitos paljon haasteesta Seikku! :)

    VastaaPoista
  7. Kiitos paljon haasteesta! Oon huomioinut sen ja tullut siihen tulokseen, että jätän väliin. Yritän pitää blogini käsillä tekemisen blogina, enkä niinkään minua itseäni käsittelevänä. Kiitos kuitenkin, ehkä myöhemmin tartun tollasiin haasteisiin...

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi, ne ilahduttavat aina :)